måndag 26 mars 2012

Trädgårdsbestyr

Hejhej!

Idag har jag påbörjat upprensningen av våra rabatter. Vi har bestämt oss för att börja med den på framsidan. Den är helt igenväxt så jag har ett stort jobb framför mig. 
Vi har några rabatter på baksidan också, de är i ungefär samma skick som den här. Vi får se om vi tar hand om dem i år eller om det blir deras tur nästa år i stället.

Här kommer några före-bilder:

Klätterrosen ska få vara kvar, hoppas att den inte är utom räddning.

Bland allt detta finns några tulpaner och pärlhyacinter som jag tänker spara.
Kali är med och undersöker kaoset.

Några scilla växer intill husknuten.

När jag höll på och grävde fick jag syn på årets första nyckelpiga. Jag såg även en fjäril idag.

Jag bjuder på fler bilder från rabatten när arbetet har kommit lite längre, just nu syns det knappt att jag har börjat...

Nu är det snart läggdags för mig. 
God natt!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar